Sankt Petri Musikskole

Musikalsk læring – musikglæde hele livet

Musikundervisning

efter skoletid

på skolen

Sankt Petri Musikskole har gjort det til sin mission at anerkende, vække og fremme den enkelte elevs musikalske interesser og talent og at styrke vores musikelevers motivation gennem højt kvalificeret specialundervisning. På musikskolen tilbyder vi individuelle lektioner, forskellige muligheder for at lave musik sammen og for at deltage i workshops, masterclasses, koncerter og konkurrencer. Vi orienterer os imod læseplanerne fra foreningen for tyske Musikskoler.
De seneste begivenheder og nyheder fra Sankt Petri Musikskole kan findes i vores Facebook-gruppe.

Et musikalsk liv

At kunne spille med sine skolekamerater, optræde til skolens talrige arrangementer og dele sin glæde ved musikken og ved at lære nyt med sine venner i den almindelige skolehverdag er lige så meget en del af vores mål som fremme af talent og styrkelse af glæden ved at opleve musikalske værker. Vi vil fordre selvværd og musikglæde, der varer hele livet og smitter af på alle aspekter af nysgerrighed, lydhørhed og læring.

Vores historie

Sankt Petri skolen blev grundlagt i 1575 som en musikskole (skole for kordrengene St. Petri kirke), så vi ser tilbage på en århundredlang tradtition.
I 2011 blev grundstenen lagt til den musikskole, som vi kender i dag som en afdeling af Sankt Petri skolen.
Målet var at etablere en musikskole, der kunne tilbyde undervisning på samme høje niveau som skolen.

Elever

Lærere

Instrumenter

Konkurrencer

Vi opfordrer vores musikelever til at deltage i konkurrencer. Hvorfor?
Fordi forberedelse til en konkurrence er en stor motivation og en potentiel læringsraket, der gør dig glad.
Uanset hvad resultatet er, oplever vi øget motivation, udviklingsspring og øget glæde i at lave musik efter at have deltaget i konkurrencer.

Indtryk fra undervisningen

Klik her for at tilmelde dig musikskolen.

til indmeldelsen