Skoleforening

Velkommen til skoleforeningen!

Skoleforeningen er en støtteforening for skolen, hvor alle familier på skolen automatisk er medlemmer. Vores formål er at fremme gode relationer mellem elever, personale og forældre. Vi arbejder for at styrke trivsel og fællesskabsfølelsen i bredere forstand. Konkret forfølger foreningen sine formål ved for eksempel at arrangere fester og uddannelsesmæssige og/eller kulturelle arrangementer.

Skoleforeningens bestyrelse i 2022/2023: fra venstre mod højre: Ursula Windhab (næstformand), Barbara Holzknecht (formand), Jessica Brandenburg (sekretær), Miriam Wüst, Florian Langosch (kasserer), Miriam Reventlow, med rektor Svenja Kuhfuss. Desværre mangler Katrin Wilke på billedet.

Alt dette….

Øverst på vores dagsorden står støtte til projekter til fremme af “trivsel“. For eksempel sponserer vi tilbud fra Børns Vilkår, både deres arbejde i klasserne og med informations- og inspirationsaftener for forældre. Vi er stolte sponsorer af den årlige musical og Motionsdag på Sankt Petri.

Hvert år starter nye familier på vores skole. Det er vigtigt for os at være en god første kontakt for disse familier og at yde både praktisk hjælp og et netværk . Skolen optager også jævnligt gæsteelever, der kommer til København i et år uden deres familier. For at understøtte disse elever og for at hjælpe med at finde familier som de kan bo hos har vi sammen med skolens ledelse etableret et netværk for værtsfamilier .

En traditionel og taknemmelig opgave for foreningen er levering af St. Peters T-shirts og hættetrøjer. Oplysninger om næste ordre-/leveringsdatokan altid oplyses af bestyrelsen!

Skoleforeningen modtager også individuelle ansøgninger om økonomisk støtte fx for skolerejser. Vi støtter familier i disse tilfælde i tæt samråd med skolens ledelse. For yderligere information, kontakt bestyrelsen eller skolens ledelse.

… og meget mere…

Ud over mindre og større projekter, uformelle “torsdagsøl” og understøttelse af regelmæssige aktiviteter er der mange andre ideer til arrangementer, der gør vores skole til et livligt mødested for elever, forældre, medarbejdere og andre interesserede. Vi koordinerer arrangementer i foreningens bestyrelse, men alle er velkomne til at være med!

Interesseret i vores arbejde? Vil du være en del af det?

Skoleforeningen lever af forældre, der ønsker at deltage! Kontakt os via Intra, via mail (schulverein@sanktpetriskole.dk) eller kontakt os personligt.

Historie

Skoleforeningen har eksisteret siden omkring 1980 som en forældreforening på Sankt Petri Skole. Siden 1920 har der allerede været den såkaldte “Petrianer Forening”, en alumni organisation, der hovedsagelig bestod af tidligere studerende. Begge foreninger eksisterede derefter parallelt indtil 1990, hvor Petrianerverein desværre blev opløst.