Kindergarten der Sankt Petri Schule

Seit dem 1. September 2021 hat die Schule das ehemalige Vor Frue Kinderhaus übernommen. Der Kindergarten befindet sich direkt gegenüber der Schule, in der Sankt Peders Straße 4. Am Nachmittag teilen wir uns die Matrikel mit der Freizeitbetreuung „Fritten“ Vore Frue. Die Mitarbeiter der „Fritten“  sind daher bekannte Gesichter für die Kindergartenkinder.

Anmeldung

Es besteht nach wie vor zahlreiches Interesse an unserem KIndergarten. Hier erfahrt ihr mehr über die Aufnahmekriterien und ihr könnt euer Kind auf der Warteliste anmelden.

Pro Kind

.................................... 2400 DKK monatlich

Unser pädagogische Lehrplan

Der pädagogische Lehrplan unseres Kindergartens bildet einen strategischen Rahmen, der die Arbeit der Pädagogen bei der Förderung des Wohlbefindens, der Entwicklung und des Lernens der Kinder lenkt und organisiert. Diese Pläne konzentrieren sich darauf, sinnvolle Lernumgebungen zu schaffen, soziale Kompetenzen zu stärken und die vielseitige Entwicklung der Kinder durch Spiel, Kreativität und soziale Interaktion zu unterstützen. Unseren ganzen Lehrplan findest du hier.

Tine Boas Fich

Pædagogisk leder
Tine Boas Fich

Pædagogisk leder

Mitarbeiter KiGa

Anca Schjerning

Anca Schjerning

Berit Becker Ringtved

Pädagogin

Berit Becker Ringtved

Pädagogin

Jeg er uddannet pædagog fra Hjørring seminarium(for mange år siden ). Jeg kom til København for godt 3 år siden. Da begge mine sønner også bor i København, tænkte jeg, at jeg også var blevet parat til at forlade det mørke Jylland og efterleve en drøm om at bo i København, som jeg har haft i mange år. De seneste år har jeg arbejdet som socialpædagog i socialpsykiatrien. Jeg fik hurtigt job i Hellerup, hvor jeg har arbejdet i et socialpsykiatrisk botilbud. Dog har jeg efter en tid, hvor jeg har rejst boet lidt forskellige steder bl. a Spanien og Berlin, tænkt, at jeg godt kunne tænke mig at arbejde med børn igen. Da jeg selv har en tysk mor og derfor er vokset op tosproget, tænkte jeg, det kunne være interessant at arbejde et sted, hvor jeg kunne bruge mine tyskkundskaber og min uddannelse som pædagog på en ny og spændende måde. På Sankt Petri Skolen har jeg fået den helt fantastiske mulighed at være en del af både børnehaven og SFO’en. Jeg synes, det er rigtig spændende at få et indblik i hverdagen begge steder. Jeg render således over gaden mellem børnehave og skole, og er derfor at finde begge steder, hvis nogle skulle undre sig ! Privat har jeg som nævnt to sønner på hhv 28 og 31 år, og er lige blevet farmor til en lille pige, så tænker min fritid kommer til at gå rigtig meget med dette meget snart.

Henrik Harder Bak

Luise Freiheit