Talentlinje

Elever fra Sankt Petri Musikskole har mulighed for at ansøge om optagelse på talentlinjen.

Talentlinjen henvender sig til musikselever, der ønsker at fordybe sig omkring musik. Det er velegnet til passionerede amatørmusikere eller unge musikere, der stræber efter en karriere inden for musik, som en forløber for MGK uddannelse.

Forudsætningerne for optagelse er
  1. musiklærerens anbefaling,
  2. mindst 1 års erfaring med instrumentet og
  3. en bestået optagelsesprøve (med hørelære-prøve og en spilleprøve med et stykke musik, der viser niveauet).

Tilbuddet om talentlinjen omfatter

til og med 3. klasse

• Tilmelding af 30 min. Instrumental eller vokal individuelle lektioner ugentligt, hvor talent linje elever uden ekstra pris får 40 min. undervisning,
  • Deltagelse i skole- og kirkekor
  • årligt prøvespil eller deltagelse i en konkurrence

fra 4. klasse

• Tilmelding til 60 min. solo instrumental- eller sanglektioner (med de gældende gebyrer)
  • deltagelse i sammenspil og/eller kor (gratis)
  • deltagelse i hørelære, musikteori og -historie (gratis)
  • Deltagelse i “Jugend musiziert” eller en tilsvarende konkurrence hvert tredje år
  • eller et årligt prøvespil

Talentlinjeelever, der med succes har deltaget i “Jugend musiziert” eller en tilsvarende konkurrence* med deres instrument, som de er registreret i talentlinjen med samme år, skal kun tage den teoretiske del af den mellemliggende eksamen ved udgangen af skoleåret.

*) deltagelse i “Kinder musizieren” eller Sankt Petri Piano Festival uden forudgående beslutning om Steinway Piano Festival betragtes ikke som tilsvarende for elever over 4. klasse