Niels Jørgensen

Mit navn er Niels Jørgensen, og jeg er københavner, da jeg har boet her hele mit liv. Jeg arbejder både i indskoling og udskoling på Sankt Petri Skole. Mine primære undervisningsfag er dansk og madkundskab. Jeg har linjefag i dansk, madkundskab og samfundsfag. Jeg finder det spændende med nye faglige udfordringer og underviser gerne i andre fag.

Jeg forstår noget tysk, hvis der tales langsomt og tydeligt, men jeg taler ikke sproget. Til gengæld kender jeg lidt til tysk kultur, geografi og historie. Inden jeg tog læreruddannelsen var jeg pædagog og arbejde både indenfor normal – og specialområdet.

I min undervisning har jeg fokus på at skabe glæde samt begejstring for skoleliv og læring af det faglige indhold. På Sankt Petri Skole har jeg mødt sociale og fagligt interesserede elever, samt hjælpsomme kollegaer. Privat bor jeg på Frederiksberg med min kone og teenagesøn. Jeg spiller klubfodbold og samler på ”vinyl shallplatten”.