Regional konkurrence

Den regionale konkurrence afholdes hvert år fra midten til slutningen af marts på en af de tyske udenlandske skoler i region 2 (tidligere Nord- og Østeuropa).

I 2024 afvikles den regionale konkurrence fra 20. marts til 25. marts på den tyske skole i Warszawa.

Solister, medlemmer af ensembler og ledsagere, der har kvalificeret sig med en “førstepræmie med videresendelse” i deres kommunale konkurrence er berettiget til at deltage.

Videresendelse afhænger af den tildelte score, aldersgruppen (videresendelse finder tidligst sted fra AG II), reglerne fra udbuddet og de særlige bestemmelser i vores region.

Deltagelse der ikke præsenteres i overensstemmelse med reglerne, kan i de fleste tilfælde evalueres på regionalt plan, men kan ikke sendes til den nationale konkurrence.

Mere om reglerne for “Jugend musiziert” kan findes her.

Turen til den regionale konkurrence finder normalt sted i gruppen, og deltagerne opfordres til at deltage i hele konkurrencen, lytte til andre deltagere, til at deltage i koncerterne fra åbning til finalekoncert og til at modtage deres certifikat personligt ved prisoverrækkelsen. I tilfælde af at deltageren er forhindret i at deltage (se indkaldelse af tilbud s. 8) bør det regionale udvalg kontaktes for at forsøge at forhandle deltagelse i en anden regional konkurrence.

Vores region 2 (tidligere Nord- og Østeuropa) omfatter følgende tyske skoler i udlandet: